skak

Sæsonopstart for nye og gamle medlemmer

Klubben åbner op efter sommerferien tirsdag d. 15. august kl. 19.00 på Skivehus Skole med åbent hus, hvor det er muligt for alle interesserede at spille simultan mod Claes og Phillip. Alle der har interesse i at mærke stemningen i en rigtig skakklub er velkomne til at kigge forbi.

Juniortræning begynder ligeledes d. 15. august kl. 18.00-19.00. Skive Skakklub har en god juniorafdeling med juniorer fra 8-18 år, som træner hver tirsdag på Skivehus Skole fra 18.00-19.00. Flere af vores juniorer deltager også i klubturneringen, som ligger i forlængelse af juniortræningen.

Vores juniortræning er delt i to hold efter styrke:

Hold 1 er for vores nybegyndere, hvor særligt de yngre juniorer lærer lidt teori og spiller mod hinanden.

Hold 2 er for de rutinerede juniorer, hvor der er væsentlig mere teori, så man kan udvikle sit rating-niveau. På dette hold er voksne også velkomne.

Målet med undervisningen er at blive bedre til at spille skak og have det hyggeligt imens. Som juniormedlem af Skive Skakklub er det muligt at deltage i skoleskakturneringer i Midt- og Vestjylland, samt turneringer afholdt af Dansk Skak Union, så man har mulighed for at teste sit niveau mod andre unge spillere.

Vi håber, at se både nye og gamle medlemmer efter sommerferien.