Ungdoms EM

Jesper Thybo Europamester U18

Klubbens tidligere medlem Jesper Thybo er blevet Europamester for U18! Ved turneringen, som blev afviklet i Rumænien opnåede Jesper 7 point ud af 9 mulige. Det samme gjorde IM Jadranko Plenca, Kroatien (2440), men Jesper havde bedst korrektion og løb derfor med guldet.

Undervejs til guldet blev det til sejre over FM Clement Meunier, Frankrig (2270), FM Ibanez Hector Laiz, Spanien (2292), FM Johannes Haug, Norge (2379), Irakli Akhvlediani, Georgien (2303), Georgios-Alexandro Kouskoutis, Grækenland (2314) og IM Mihnea Costachi, Rumænien (2418). Remis blev det mod IM Leon Livaic, Kroatien (2461) og IM Haik Martirosyan, Armenien (2570), mens det eneste nederlag kom i anden runde mod Janko Radovic, Serbien (2330).

Også I U14 var der dansk succes. Her blev det til guld til Jonas Buhl Bjerre fra Skanderborg Skakklub. Jonas var den eneste i gruppen som nåede 7½ point af 9 mulige. Med to guldmedaljer blev stævnet det bedste individuelle ungdomsstævne nogensinde set med danske øjne.

Både Jesper og Jonas er på deltagerlisten til DM i Hurtigskak i Skive lørdag den 23. september Se mere om turneringen Her