Klubturnering

Resultater af Vinterturneringen

Claes Løfgren blev vinder af vinter-klubturneringen, da han i sidste runde cruisede ind på førstepladsen ved at spille remis med sort mod Lars B. Agger.

Claes opnåede dermed 5 point og er med sit nye ratingtal på 2054 nu klubbens næsthøjest ratede spiller. Andenpladsen gik til Morten Fabrin med 4½, mens Jørn Hviid og Rasmus Kvist hver nåede 4 point. Resultatet betyder, at Jørn endnu en gang har taget elevatoren op over de 1900 i rating som ny (gammel) mesterspiller. Det aktuelle tal siger 1933. Også Lars Agger spillede en god turnering med 3½ point, hvilket indbragte 51 ratingpoint. Højest usædvanligt sluttede førsteholdets førstebræt Henrik Smedemark på syvendepladsen med 3 point.

I basis 1 kom yderligere to “gamle” mesterspillere atter op over de 1900. Det var de to duellanter om førstepladsen, Knud Peder Jensen og Thomas Thybo. Knud Peder vandt det indbyrdes parti og tog førstepladsen på bedst korrektion, da begge spillere nåede 6 point. Egon Frandsen sluttede på tredjepladsen med 3½ p., mens også Rene Poulsen med 3 point og en ratingfremgang på 38 havde en fin turnering.

Basis 2 var en af de tætteste grupper. Her løb Marius Bøss Sørensen med sejren med 5 point efter at have spillet remis i sidste runde mod Jens Knattrup. Dermed måtte Rolf Diderichsen, der også nåede 5 point, se sig slået på korrektion i kampen om førstepladsen. Laurits Gorm Dahl hentede yderligere ratingfremgang og tog tredjepladsen med 4½ point.

I basis 3 imponerede Birgitte Brunsgaard Jacobsen stort ved at score 6 point i de 7 partier, hvilket var 3,4 over forventet score. Det fik ratingtallet til at stige fra 1152 til 1301. Birgitte måtte alene se sig slået af gruppens højestratede, Jens Porsborg, som med 5 point nåede op på andenpladsen. Tredjepladsen er endnu et åbent spørgsmål, eftersom partiet mellem Niels Jensen og Jan Kringstad, der begge står noteret for 3 point, først spilles på søndag. Lige nu ligger Jan Thybo, Morsø, på tredjepladsen med 3½ p.

I basis 4 blev Jacob Schultz Svenningsen en sikker vinder med 6 point, hvilket sendte ratingtallet fra 1081 til 1203. Prøvemedlem Johannes Kringstad snuppede andenpladsen med 4½ point efter en god indsats, mens Claus Dam blev treer, ligeledes med 4½ p. Turneringen havde samlet imponerende 44 deltagere.