Klubturnering

Vinterturneringen

Imponerende 45 deltagere er tilmeldt den anden af sæsonens tre klubturneringer, også kaldet Vinterturneringen, som går i gang tirsdag den 24. oktober.

Med undtagelse af Claus Støvring har mestergruppen deltagelse af hele førsteholdet, og oprykker Peter D. Nielsen skal med sine 1653 i rating dermed op mod syv mesterspillere. Peter er dog frisk på udfordringen, og med 0,75 i forventet score for de syv partier, har han i hvert fald ikke det store forventningspres på sine skuldre.
De mange tilmeldinger har også skabt den barokke situation, at vinderen af den første klubturnering, Frode Meldgaard, denne gang spiller nede i basis 1.
Også Efterårsturneringens to andre oprykkere får uvant hård modstand. I basis 1 møder Frits Nielsen op med 1422 i rating, og det giver ham en forventet score på 0,80 i gruppen, der ud over Frode Meldgaard også har Michael Glibstrup og Lars Agger blandt favoritterne.
I basis 2 hører tilbagevendte Emil Diderichsen sammen med Henrik Nyby og Laurits Gorm Dahl til favoritterne. Denne trio har alle over 1600 i rating. Oprykker Niels Jensen har med sine 1229 derfor naturligt en beskeden forventet score på 0,95.
Basis 3 er den på papiret mest jævnbyrdige gruppe, mens basis 4 bliver en Monradgruppe, hvor 13 spillere er med. Her er Jan Thybo med 1141 og William Bay Aagaard med 1119 de to højestratede.