Diverse

Skakundervisning for voksne

Undervisningen er til dig der gerne vil lære og vide mere om det kongelige spil – skak.

Du får en introduktion til alle skakspillets regler og teknikker og du vil opleve hvordan det er at være med i en skakklub – det hyggelige og sociale samvær omkring skak.

Vi starter med brikkernes indbyrdes værdi og forskellige måder at sætte mat på. De næste gange vil du lære om de forskellige spilfaser åbningsspil, midtspil og slutspil. Du vil lære enkle teknikker samt høre om regler, afvikling af partier, turneringer, rating og meget mere.

Hvor? Klynge 2 på Skivehus Skole, Rosenbakken 8, 7800 Skive.
Hvornår? Tirsdage kl. 18.00-19.00 fra den 6. januar til den 12. maj.​
Hvem kan deltage? Alle med interesse for skak fra 20 år og opefter. Du skal nemlig kunne de basale regler – vide hvordan brikkerne flytter. – derfor starter undervisningen med de grundlæggende principper.
Hvem underviser? Lars B. Agger, bestyrelsesmedlem i Skive Skakklub og tidligere 1.holdsspiller.
Hvad koster det? Forløbet er gratis. Vi håber blot du får så meget lyst og interesse for skak, at du får lyst til at fortsætte med spillet efter forløbet.

Hvordan tilmelder jeg mig? – du møder bare op.
Hvem kan jeg kontakte? Hvis du har spørgsmål, så kontakt Lars B. Agger på tlf. 21 20 75 58 eller: lba@dlg.dk